סליחה על השאלה: אתם שואלים, ויעל היועצת התזרימית שלכם ברייזאפ עונה

לאחרונה, אנחנו שומעים על יותר ויותר משפחות, שמאסו ב"חוסר האונים" אל מול ההוצאות וההכנסות, החליטו לקחת שליטה על ההתנהלות הכלכלית, והתחילו להשתמש בשירות של riseup. מכיוון שהשירות של "רייזאפ" הפך לשיחת היום, וכיאה לשירות שמביא איתו חדשנות, עולות גם לא מעט שאלות. אז הושבנו לשיחה את יעל, היועצת התזרימית של רייזאפ, לקבל תשובות לכל השאלות שלכם. זה מה שהיא הסבירה:
(שנה גודל)

1. האם רייזאפ באמת ישנה את המצב הכלכלי שלי?

"כן! אנחנו עוזרים ללקוחות מדי יום, גם בצ׳אט שלנו, ובעיקר בעזרת המוצר שמלווה את חיי היומיום של הלקוחות שלנו. היכולת לדעת כבר בתחילת החודש איך הוא עומד להסתיים, ומה אנחנו יכולים לאפשר לעצמנו במהלך החודש – זה המתכון המנצח.

ההסתכלות שלנו ייחודית. אצלנו החודש מוגדר כתקופת זמן אחת, ככה שכבר בראשון לחודש אפשר להסתמך על ההכנסה שתיכנס ב-10 לחודש, וכל הוצאה שלי באשראי, שכבר ירדה, לא תפתיע אותי שוב בחודש הבא. ככה אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו להיות בשליטה על הכסף שלהם, ולדעת בדיוק כמה כסף נשאר להם להוציא החודש".

אני יכולה לספר, שראינו כבר אלפי הצלחות של לקוחות, שסגרו את המינוס או התחילו לחסוך ולהגשים חלומות, ובעיקר קיבלו שליטה על הכסף שלהם".

2. יש חלופות בחינם. למה שאשלם 45 ש"ח?

"יש משפט יפה שאומר ״כשאתה לא משלם על המוצר, אתה המוצר״, כלומר, אין באמת חינם בעולם שלנו. אצלנו, המחיר של השירות מאפשר קודם כל לשים את האינטרסים של הלקוחות שלנו לפני הכל, בלי להתפשר. ככה, אפשר להמשיך ולעזור ללקוחות שלנו לצמוח כלכלית, וביחד איתם להתפתח, ולתת להם את המוצר הטוב ביותר.

המודל העסקי שלנו, של 45 ₪ לחודש, מאפשר לנו להמשיך ולתת שירות מקצועי, אמין ואנושי, לכל אורך הדרך. אנחנו מאמינים בשותפות מלאה בדרך לצמיחה כלכלית – אנחנו מרוויחים רק כשהלקוחות שלנו מרוצים, וצומחים יחד איתנו".

"אני יכולה לספר, שראינו כבר אלפי הצלחות של לקוחות, שסגרו את המינוס או התחילו לחסוך ולהגשים חלומות, ובעיקר קיבלו שליטה על הכסף שלהם".

יעל שילדהאוז – יועצת תזרימית ומובילת תחום חווית הלקוח ברייזאפ

יעל שילדהאוז – יועצת תזרימית ומובילת תחום חווית הלקוח ברייזאפ

3. מה ההבדל בין השירות של רייזאפ למה שאני מקבל כבר באפליקציה של הבנק?

"האפליקציה של הבנק יודעת להציג את מה שכבר היה בעבר, (גם חיובי האשראי העתידיים הם מה שכבר גיהצת והוצאת בעבר) אבל רייזאפ יודעים לצפות מראש, עוד לפני שהחודש התחיל, את מה שיקרה איתך קדימה, על בסיס חודשים קודמים.

מה שזה אומר זה, שבעזרת רייזאפ אפשר לדעת בדיוק כמה כסף יש לי להוציא, כי גם ההוצאות העתידיות נספרות ובאות בחשבון, כאילו הן כבר ירדו. וככה, כשאנחנו לא מופתעים כל פעם מחדש, השליטה חוזרת לידיים שלנו".

כבר כמה שנים ש-riseup מלווה את חיי היומיום של אלפי ישראליות וישראלים, ונותנת לכם את כל המידע, שיסייע לכם להתחיל לנהל בצורה נכונה את הכסף שלכם. המערכת של riseup אוספת אוטומטית את כל המידע הפיננסי שלכם בצורה מאובטחת, מנתחת את כל ההכנסות וההוצאות, ונותנת לכם מספר אחד, שאיתו תוכלו להיות "על זה" כלכלית, ולחסוך כל חודש לעתיד. השירות גם צופה מראש, כיצד יגמר החודש (כן, עוד לפני שהוא התחיל) ומעדכן אתכם בוואטסאפ, שם גם תמיד אפשר להתייעץ עם המומחים, לפני כל החלטה כלכלית. בקיצור, riseup עושה לכם סדר בבלגן.

4. מה ההבדל בין זה לבין סדנאות שליטה בכסף וניהול תקציב משפחתי שכבר עשיתי ולא עזרו לי?

"יש שני הבדלים עיקריים: הדבר הראשון זאת השיטה המקורית של התזרים לעומת ניהול תקציב המיושן.

בתקציב אנחנו מתייחסים בדיעבד למה שכבר היה בחודש הקודם, אבל בתזרים אנחנו מתייחסים מראש כבר לחודש הנוכחי, ולומדים לנהל אותו בצורה הטובה ביותר, כדי שנוכל להיות בשליטה אמיתית, יומיומית, על ההוצאות שלנו בזמן אמת.

ההבדל השני הוא שרייזאפ בעדך – אנחנו הוקמנו כדי לאפשר לכל ישראלי לצמוח כלכלית, וזה מה שמוביל אותנו. בגלל זה, הדרך שבה אנחנו מציגים ומנתחים את הנתונים, היא הדרך שהכי טובה ללקוחות שלנו ולא למוסדות אחרים, ושמאפשרת להם להבין על מה הכסף שלהם יצא, ובעיקר מאפשרת לקבל החלטות כלכליות נכונות למשק הבית".

5. מה פתאום שאני אתן להם את הפרטים לחשבון הבנק והאשראי שלי?

"כדי שהמערכת תוכל לשלוח מעקב בצורה אוטומטית, היא צריכה גישה לקריאת הנתונים מאתר הבנק וכרטיסי האשראי, והדרך היחידה שהיא יכולה לעשות את זה היא באמצעות שם משתמש וסיסמא. חשוב לציין – המערכת שלנו רק קוראת את הנתונים ולא עושה אף פעולה בחשבון – וזו התחייבות פומבית וחד משמעית שלנו.

אנחנו לוקחים את נושא אבטחת המידע בכל הרצינות. נמצאים בפיקוח משרד המשפטים, והמידע נשמר בסטנדרט הגבוה ביותר של אבטחה בשרתי Amazon, והתקשורת בין המערכות שלנו מוצפנת בפרוטוקול ההצפנה המאובטח ביותר. וכן. אנחנו מתחייבים שהשימוש בפרטים יעשה לקריאה בלבד ואנחנו גם מתחייבים לשמור על הפרטים כדי שאף אחד אחר לא יוכל לגשת. 

יש לנו ביטוח אחריות מקצועית ומחויבות מלאה להתמודד ולפתור בעיות, שהמקור שלהן בשירות שלנו. אם צצה איזושהי בעיה, פשוט צריך להודיע לנו בצ׳אט.

בנוסף, מהות החברה שלנו היא יחסי האמון עם הלקוחות, ואנחנו מתחייבים לכך שלא יבוצעו פעולות בחשבון, רק קריאה של המידע בלבד.

כל חברי הצוות שלנו עוברים בדיקות רקע קפדניות, רובם יוצאי יחידת הצבא המיוחדת 8200, ואנחנו מנהלים מנגנון מתן הרשאות נוקשה, ומשפרים את נהלי האבטחה באופן תכוף".

6. האם אני מקבל באמת ייעוץ פיננסי, שמתאים לי ולתנאים שלי?

"מה שהלקוחות מקבלים מאיתנו זה ייעוץ תזרימי, מצד אחד, חסרים בו אלמנטים של ייעוץ פיננסי כמו לדוגמא: ייעוץ משכנתאות, באיזה אפיק כדאי לחסוך, ומה ההלוואה המשתלמת ביותר מבחינת ריביות שפיצר?

מצד שני, הייעוץ מתייחס ונותן ערך, שלא מקבלים בשום מקום אחר.

יעוץ תזרימי מאפשר לכם לקבל החלטה, שתעזור לכם לשמור על יציבות כלכלית.

כלומר, בייעוץ נוכל להגיד לכם, לא כמה ריבית תשלמו על הלוואה בתום תקופת ההלוואה, אלא איזה החזר הלוואה יאפשר לכם להמשיך להגדיל את הכסף בחשבון הבנק שלכם, (או לצמצם את המינוס) במקום לגרום לכם להיכנס לחובות".

7. מה זה ה"מספר אחד" שמדברים עליו? על איזה סכום מדובר?

"riseup יודעת כבר בתחילת החודש איך הוא הולך להסתיים. המערכת שלנו לומדת וצופה כמה כסף ייכנס, כמה ייצא, וכמה נשאר לכם להוציא.

תמונת המצב מתעדכנת אוטומטית כל הזמן. כל מה שצריך לעשות, זה לעקוב אחרי כמה נשאר להוציא.

אז מה זה "המספר האחד"? המערכת שלנו לומדת אתכם, וצופה מראש את סוגי ההוצאות שלכם כל החודש. לאחר שהיא מורידה את אותן ההוצאות, כתשלומים שכבר התחייבתם אליהם, (כסף שכבר לא שלכם, כן, אפילו שאתם רואים אותו בעו"ש המבלבל בבנק) אתם מקבלים מספר אחד פשוט – זה הסכום האמיתי שאותו תוכלו להוציא החודש, בלי להוציא יותר ממה שהכנסתם, מה שיאפשר לכם לקבל החלטות כמו: האם לקנות מתנה לילדים או כרטיס טיסה לחו״ל, עם מספר נכון שמתבסס על ההתנהגות הכלכלית שלכם".

8. מה קורה אם יש לי הוצאה בלתי צפויה, שמקלקלת את התכניות? רייזאפ יכולים לעזור עם זה?

"התזרים של רייזאפ גמיש, אם הייתה לכם הוצאה לא מתוכננת, התזרים של רייזאפ יתעדכן איתכם, ויבנה לכם תזרים חדש, שישקף גם את ההוצאה החדשה, וגם יתן לכם מספר אחד חדש, שאיתו אפשר לקבל החלטות כלכליות, שמתאימות לכם. ואם קשה לכם לקבל החלטה לבד, אתם תמיד יכולים להתייעץ בתוך השירות איתי, מתי שתרצו".

9. אם יש לי חשבון משותף, גם אשתי / בעלי רואים מה רייזאפ מעדכנים?

"אם תרצו, אז כן! אפשר להוסיף לתזרים כמה חשבונות שרוצים, והמערכת בונה תמונה עדכנית מכולם, וגם שותף או שותפה, שיראו בדיוק את מה שאתם רואים.

אנחנו מעודדים הוספת שותף לתזרים, וחושבים שצירוף שותף לתזרים, עוזר מאוד לניהול משק בית, שמקבל החלטות כלכליות טובות (וגם לזוגיות)".

10. סיימתי את חודש ההתנסות שקיבלתי בחינם, למה לי להישאר בשירות בתשלום?

"למה לא?

להפסיק עכשיו יהיה קצת כמו לוותר על הוויז ברכב, שמראה לך בצורה אוטומטית וקלה לאן לנסוע – באמת בא לך לחזור למפות הישנות, ולשאול זרים איך מגיעים לרחוב הרצל?

התזרים של רייזאפ – זאת הדרך הטובה ביותר שיהיה לנו יותר כסף בסוף החודש, כדי שנוכל להתחיל לחסוך, וגם כדי שנוכל להגשים את החלומות הכלכליים שלנו.

ככל שתהיו עם רייזאפ יותר זמן, ככה תוכלו לשפר את מצבכם הכלכלי".

לסיכום, אחרי שיעל שיכנעה אותנו, שמדובר בשירות משנה חיים, ועם תכנון נכון אפשר לחסוך אלפי שקלים במשך כל השנה, לעבור מתזרים שלילי לחיובי, ליהנות מצמיחה כלכלית, ולחסוך יותר כסף בחודש למשפחה – אין ספק שהשתכנענו. כדאי לכם לבדוק את "רייזאפ". בטח אם הם מציעים, למי שמצטרף אליהם בלינק הזה – חודש ראשון מתנה, כולל ליווי של צוות מומחים להתנהלות כלכלית, שנמצא במרחק וואטסאפ מכם, בכל רגע. תנסו, מה יש לכם להפסיד?

דילוג לתוכן