הכירו את המינימליסטים

(שנה גודל)

כל משפחה בישראל זורקת כ-500 ק"ג מזון בכל שנה. מדובר בכ-20% מסך המזון הנרכש של המשפחה. במילים אחרות: בכל שנה, זורקים הישראלים מזון בשווי מעל שמונה מיליארדי שקלים – לפח.

תוסיפו לזה הוצאה של כ-2,000 ש"ח למשפחה ממוצעת על קניות בסופר – והנה לפניכם, אפשרות לחיסכון של כ – 500 ש"ח בחודש – כ – 6,000 ש"ח בשנה – רק על מוצרי המזון שאנחנו, בממוצע, פשוט זורקים לפח.

מינימליזם – מהו?

תנועת המינימליזם דוגלת בהסתפקות במועט, ודוגלת במעין סוג של "צום קניות" שמרגיע את המערכת הכלכלית והנפשית. צריכה של דברים הכרחיים בלבד, ומיחזור של מה שאפשר למחזר או להשיג מבלי לקנות חדש.

התנועה מושכת אליה אנשים שקצה נפשם בבולמוס הקניות ובצריכת היתר, וכתוצאה מכך נולד סוג צרכנים חדש שבוחר בדרכים אלטרנטיביות, כמו למשל בחירה במוצרי ביגוד והנעלה שהועברו הלאה מחברים, נמצאו ברחוב (קצת קיצוני, אבל קורה) או נקנו במחיר נמוך בחנות יד שנייה. אגב, לא מדובר על קיום סגפני, ובמקרים רבים גם לא מדובר על הסתפקות במועט.

לא צריך כל כך הרבה חולצות

תנועת המינימליזם דוחה על הסף את תרבות השפע, על ריבוי האפשרויות והצריכה המוגזמת המאפיינת אותה. חברי התנועה לא בדיוק מסתפקים במעט – אבל פועלים נגד ה"הרבה מדי" המאפיין את המקררים שלנו, את ארונות הבגדים שלנו, ואת תפישת החיים שלנו ככלל. במילים אחרות: במינימליזם – יש לך מה שאתה צריך, ולא יותר מזה.

אוכלים את העוגה ומשאירים אותה שלמה

האג'נדה של תנועת המינימליזם היא כזו ששכרה בצידה כיוון שהיא תורמת לאיכות הסביבה ולקיימות, ושומרת על עולם ירוק יותר, שמטרתו הקטנת הייצור והפסולת, ושמירה על המשאבים – של המשפחה, כמו גם של הסביבה. אם נסתכל לדוגמא על תהליך ייצור של חולצה פשוטה נבין עד כמה התהליך תורם לזיהום האוויר ופוגע במשאבים נחוצים לסביבה. כך, חברי תנועת המינימליזם נהנים משימוש במוצרים ממוחזרים, שפעמים רבות איכותם לא שונה מזו של מוצרים שנרכשו בחנות, מבלי להלעיט את תהליך הייצור בעוד ועוד פריטים.

מינימליזם בכל תחומי הצרכנות

האג'נדה החסכונית של תנועת המינימליזם היא מתאימה כמעט לכל תחומי החיים – החל מביגוד והנעלה, דרך ספרי לימוד ואביזרי לימוד, רהיטים, כלי מטבח, ועוד, ועוד.

 

ההסתפקות במועט והמחזור של פריטים רבים מאפשרת חיסכון עצום של משאבים לצד קיימות ואקולוגיה. ניראה כי תנועת המינימליזם צוברת תאוצה בארץ ובעולם, ומייצרת סוג חדש, מודע ושכלתן יותר, של צרכנים.