מכיוון שמגיפת ה-COVID-19 ממשיכה להמיט הרס על הכלכלה העולמית, חברות רבות נאלצות לקבל החלטות קשות כדי להישאר צף. אחד הצעדים הנפוצים ביותר שננקטים הוא פיטורי עובדים. הנה למה:
בראש ובראשונה, למגיפה הייתה השפעה עמוקה על התנהגות הצרכנים. עם הרבה אנשים שנשארים בבית ונמנעים מהוצאות לא חיוניות, תעשיות כמו נסיעות, אירוח ובידור נפגעו קשה במיוחד. כתוצאה מכך, חברות במגזרים אלו ראו ירידה משמעותית בהכנסות והן נאלצות לקצץ בעלויות כדי להישאר עם הראש מעל המים. משמעות הדבר היא פיטורי עובדים, במיוחד אלה בתפקידים לא חיוניים.
שם המשחק: אפס סיכונים
שנית, המגיפה הביאה גם לשיבוש בשרשרת האספקה, מה שמקשה על חברות רבות לייצר ולמכור את מוצריהן. זה השפיע על תעשיות כמו ייצור וקמעונאות, שראו ירידה בביקוש למוצריהם. כתוצאה מכך, חברות רבות בתעשיות אלו נאלצו לקצץ בעלויות על ידי צמצום כוח האדם שלהן.
שלישית, המגיפה הובילה לתחושה כללית של חוסר ודאות בעולם העסקים. חברות אינן בטוחות כמה זמן תימשך המגיפה, איזו השפעה תהיה לה על התעשייה שלהן ומה צופן העתיד. כתוצאה מכך, חברות רבות נוהגות בזהירות בהוצאותיהן ומחפשות להפחית עלויות בכל מקום אפשרי. למרבה הצער, זה אומר לעתים קרובות פיטורי עובדים.
לבסוף, חברות רבות גם נאלצות להסתגל לדרכי עבודה חדשות כתוצאה מהמגיפה. עבודה מרחוק הפכה לנורמה עבור עסקים רבים, ולמרות שזו הייתה הסתגלות מוצלחת עבור חלק, היא גם הובילה לחברות רבות לחשוב מחדש על צורכי כוח האדם שלהן. חלק מהחברות גילו שהן יכולות לפעול עם כוח אדם קטן יותר או עם עובדים במקומות שונים, מה שמוביל לפיטורים במקרים מסוימים.
לסיכום, למגיפה הייתה השפעה עמוקה על הכלכלה העולמית, וחברות רבות נאלצות לקבל החלטות קשות כדי להישאר בחיים. פיטורי עובדים נתפסים לרוב כמוצא אחרון, אך למרבה הצער, זוהי מציאות איתה מתמודדים עסקים רבים בתקופה מאתגרת זו. אמנם זו תקופה קשה עבור אלה שמאבדים את מקום עבודתם, אבל חשוב לזכור שחברות רבות עושות כל שביכולתן כדי לשרוד ולקוות לשגשג בעולם שלאחר המגפה.