לפני כשנה נקטה כלמוביל ביוזמה חדשה ולראשונה החלה לשווק מוניות יונדאי – יונדאי אלנטרה היבריד ויונדאי סונטה היבריד.
המחשבה מאחורי המהלך אמרה שיש ביקוש בשוק למוניות היברידיות, אבל כאלו שיהיו אמינות, בטוחות ובמחיר נגיש עם אחריות מקיפה ושירות ברמה גבוהה.
באמצע השנה שעברה החלה כלמוביל להציע את מוניות יונדאי עם יחידות הנעה היברידיות וחסכוניות, מפרט עשיר במיוחד ומחיר אטרקטיבי. בעוד שבשנת 2021 לא נמכרו כלל מוניות יונדאי (ע"י כלמוביל), במחצית השנייה של שנת 2022 נמכרו כבר 202 מוניות יונדאי, ואילו בשנת 2023 נמכרו, נכון לכתיבת הכתבה בחודש נובמבר, מעל 630 מוניות יונדאי.
המותג הקוריאני שמוביל את שוק הרכב הפרטי בישראל מזה שנים, כבש בתוך פחות משנה את צמרת טבלת המכירות גם בפלח המוניות, כשהוא מטפס למקום השני, כאשר ההישג של היבואנית כלמוביל אף היה מרשים יותר -היא נכנסה היישר לפסגה והפכה ליבואנית הרשמית מספר אחת בסגמנט המוניות.
שוחחנו עם נהגי מוניות יונדאי כדי לשמוע מה הם חושבים על היונדאי שלהם, ביחס לרכב שהיה להם קודם ובכלל.
"הרבה יותר טוב ממה שדמיינתי"
ירון צדוק הוא נהג שנוהג במונית בבעלותו כבר שבע שנים. לפני כשנה הוא רכש יונדאי אלנטרה היבריד, ומאז חייו השתנו. "עברתי ליונדאי כי רציתי את הרכב הזה. אהבתי מאוד את העיצוב ואחרי שהתעניינתי בפרטים ובנתונים נדלקתי על האלנטרה ההיברידית". הוא סיפר. בהשוואה לרכב הקודם עליו נהג, ירון נהנה משדרוג משמעותי בכל ההיבטים. "אני מאוד מרוצה מהרכב ויש לו נסיעה חלקה ונעימה מאוד. צריכת הדלק של האלנטרה היבריד נמוכה, בין 20-22 ק"מ לליטר וזה הבדל עצום מול ה-1:12 שהיה לי במונית הקודמת".
קראו עוד על היתרונות שיונדאי אלנטרה היבריד מציעה לנהגי המוניות >>
מהשיחה עם ירון עולה שלא רק הוא מרוצה אלא גם הנוסעים שלו: "הנוסעים מרוצים מאוד ומהנוחות והמרחב, זה רכב מאוד מרווח… הם מפרגנים לי על הרכב ומביעים את זה", הוא סיפר.
תחום נוסף שהוא חווה בו שדרוג משמעותי הוא תחום האבזור והבטיחות. "יש פה מערכות בטיחות ברמה שלא ראיתי עד עכשיו", הוא אומר. "מערכות בטיחות אקטיביות, חיישנים מעולים ובכלל, רמת אבזור ותחכום גבוהה בצורה לא רגילה. מערכת המולטימדיה מגיבה מצוין ולוח השעונים מדהים… זה רכב מדהים, הרבה יותר טוב ממה שדמיינתי".
ירון מטפל ברכב במוסך מורשה יונדאי. בינתיים לא היו לו תקלות כלשהן אלא רק טיפולים תקופתיים עליהם הוא אמר "קיבלתי שירות טוב במחיר לא גבוה". הוא לא שקל קנייה בייבוא מקביל משום שלדבריו "יבוא אישי יותר יקר ואין לכך כדאיות, בכלמוביל היתה את כל המעטפת וגם אספקה מהירה אז זה היה מעולה בשבילי".
באופן כללי הוא מרוצה מאוד מהקשר עם כלמוביל ובמיוחד מסוכנת המכירות איילת, עליה הוא אמר, "היא נותנת שירות אדיב וענייני עם חיוך, רצון טוב והרבה נכונות שנותנת לך חשק לקנות שוב".
"חיסכון של 3,000 שקל בחודש על דלק"
איתי לוי נוהג גם הוא במונית שבבעלותו כבר שמונה שנים ולפני מספר חודשים רכש יונדאי סונטה היבריד חדשה.
לדבריו, "הרכב הקודם שלי היה לא אמין, היו לי בעיות עם ממיר קטליטי, עם הקלאץ' והוא היה שותה הרבה דלק".
בתחילה הוא חשב לרכוש מונית חשמלית אבל הגיע למסקנה שהתחום החשמלי עדיין לא מספיק חזק בפלח המוניות ובשלב זה עדיף לו רכב היברידי.
"רציתי לקנות את הרכב הכי טוב שיש והסונטה הוא רכב מרווח ומפנק, חסכוני עם סאנרוף וחוויית נסיעה…" הוא הסביר.
"עכשיו כשהוא אצלי אני מרוצה מהכל" הוא אמר, "אני שלם ב-100% עם ההחלטה ונהנה מרכב ברמה הכי גבוהה עם מערכת שמע מעולה עם סאבוופר ומערכות בטיחות אקטיביות – רק לפני שלושה שבועות הרכב הציל אותי מתאונה בכביש 6".
כמו ירון, גם איתי מספר שהנוסעים מתלהבים מהיונדאי: "הם כל כך מתפעלים שהם הולכים ומזמינים לעצמם גם סונטה, או לפחות ככה הם אומרים…".
לצד הנוחות והבטיחות מה שלוי מעריך במיוחד הוא החסכון בדלק. "צריכת הדלק שלי עם הרכב הזה הוא 1:18 (כלומר 18 ק"מ לליטר דלק אחד) – חיסכון עצום לעומת מה שהיה לי קודם. אני מרגיש את זה בכיס עם חיסכון של 4,000-3,000 ש"ח בחודש".
הבחירה שלו בכלמוביל היתה קלה במיוחד. "יכולתי לקנות בייבוא מקביל אבל לא חשבתי על זה לרגע. אלו בדרך כלל חברות קטנות בלי יחס ובלי ידע – פחדתי. רציתי שלרכב יהיה אבא ואמא וזה בדיוק מה שקיבלתי מכלמוביל", הוא הסביר.
"זה רכב שאין לי מה לומר עליו חוץ ממחמאות. אין מה להגיד, יונדאי שברו את השוק עם המונית הזו".
פסגת הטבלה
מאיר אנקרי, מנהל מכירות תחום המוניות בכלמוביל, שמח לשמוע שהלקוחות שלו מרוצים אבל לא ממש מופתע מהביצועים של מוניות יונדאי.
"כשהכנו את המהלך הזה ידענו שיש לנו קלפים חזקים ביד כי יונדאי אלנטרה היבריד ויונדאי סונטה היבריד הם רכבים מעולים", הוא אמר. "יונדאי זה מותג-על בשוק הישראלי, מותג שמוביל את שוק הרכב הפרטי כבר שנים רבות וידענו שעם אפיון מדויק של דגמים מותאמים לנהגי מוניות, המוניות של יונדאי יצליחו.
לדבריו, "האיפיון המדויק לצרכי נהגי המוניות כולל בין השאר אבזור עשיר ואחריות מורחבת לשנתיים, ללא הגבלת ק"מ מרגע קבלת הרכב, עם אופציה להרחבה ל-3 שנים מלאות או 250,000 ק"מ (הראשון מבניהם) בתוספת תשלום.
אפילו אנקרי לא חשב שההצלחה תגיע כל כך מהר ושכבר היום, כשנה אחרי תחילת המהלך, מוניות יונדאי ייכנסו לצמרת רשימת המוניות הנמכרות בישראל.
"אני שמח שמוניות יונדאי בראש טבלת המכירות של היבואנים הרשמיים, אבל אני שמח עוד יותר שהנהגים חוסכים כסף ושהנוסעים נהנים ומשבחים את המוניות שלנו".
קראו עוד על היתרונות שיונדאי אלנטרה היבריד מציעה לנהגי המוניות >>
לאתר של מונית המנהלים סונטה היבריד ולמידע נוסף >>
המטרה הבאה של אנקרי ואנשי כלמוביל היא להרחיב את היצע מוניות יונדאי ואת ההצלחה שלהן, וזה קורה כבר עכשיו.
לאחרונה החלה כלמוביל לשווק לשוק המוניות גם את יונדאי קונה SUV ההיברידית החדשה, את יונדאי איוניק 5 החשמלית וכן את יונדאי איוניק 6 עבור פלח היוקרה.
"היצע המוניות של יונדאי מתרחב כעת עם דגמים היברידיים וחשמליים נוספים", הסביר אנקרי. לדבריו, "גם במקרה הזה, המפרט שאנחנו בונים עבור נהגי המוניות יעזור להקל על העבודה שלהם עם אבזור עשיר מאוד, אחריות מורחבת ומחיר נגיש".
ועד כמה הדגמים האלו צפויים להצליח?
אם לשפוט לפי העובדה שאיוניק 6 זכתה בתואר רכב השנה בעולם בשנת 2023, ואיוניק 5 זכתה באותו התואר שנה לפני כן ב-2022, אפשר לנבא בזהירות שההצלחה של יונדאי בשוק המוניות נמצאת רק בתחילתה, ושיש עוד למה לצפות.
קראו עוד על היתרונות שיונדאי אלנטרה היבריד מציעה לנהגי המוניות >>
לאתר של מונית המנהלים סונטה היבריד ולמידע נוסף >>